Bærekraftig samarbeid med Vestre Furniture og NOT

 In Aktuelt, Pulverlakkering, Varmforzinking

Ingenting er som et langt og godt samarbeid. Hvor alle parter får gjøre det de er best på- slik at resultatet oser kvalitet. NOT- Norsk Overflate Teknikk har i snart 20 år hatt et slikt samarbeid med Vestre, hvor NOT overflatebehandler Vestres møbler.

Vestre er en Norsk ledende produsent av unike møbler med skandinavisk design for byer, parker og offentlige uterom og skaper sosiale møteplasser for millioner av mennesker. Bedriften er opptatt av at møblene skal produseres bærekraftig og ha lang levetid.

Møblene består av tre og stål og overflatebehandles med en NOT overflate, som gjør de rustet for vær og vind. Med stadig nye modeller og utfordringer er Vestre en spennende kunde for NOT. Møblene varmforzinkes hos NOT Varmforzinking på Nærbø før de pulverlakkeres, monteres og sendes til kunde fra NOT Pulverlakk i Sandnes.

Vestre samarbeider med kjente skandinaviske formgivere og har mottatt en lang rekke designutmerkelser. Produktene er bygget i Norge og Sverige med førsteklasses materialer. Med en gjennomgående kvalitet og overflatebehandling fra NOT ligger alt til rette for bekymringsfri bruk i mange år fremover.

Vestres utemøbler eksporteres til i overkant av ti land, hovedsaklig i Europa, men også til det amerikanske markedet. For NOT er det stas å vite at møblene på Times Square i New York er pulverlakkert av NOT på Kvål i Sandnes. Her hjemme er blant annet de friske oransje møblene på Aker Brygge i Oslo, resultatet av et samarbeid med NOT og Vestre.

Møblene på Aker Brygge er tatt i bruk på Stranden, ved marinaen og i sidegatene Grundingen, Bryggegata og Holmens gate.
Møblene på Aker Brygge er tatt i bruk på Stranden, ved marinaen og i sidegatene Grundingen, Bryggegata og Holmens gate. Foto: Vestre.
Stas å få pulverlakkere utemøblene Times Square i New York
Stas å få pulverlakkere utemøblene Times Square i New York. Foto: Vestre.

Start typing and press Enter to search

Voss Gondol er den første gondolbanen som er bygget i Norge på over 50 år. Foto: Jon Hunnålvatn